Verkeersbewegingen zijn er vooral tijdens de aanleg en afbouw van de boorlocatie, de aan- en afvoer van de boortoren en tijdens de boring zelf. De piek vindt plaats tijdens de aan- en afvoer van de boortoren. Tijdens de boring zelf gaat het om zo’n acht à tien vrachtwagens per dag. EBN maakt een verkeersplan waarin de situatie ter plaatste wordt beoordeeld om te zien welke maatregelen noodzakelijk zijn voor een veilige uitvoering. EBN maakt onder andere gebruik van verkeersregelaars.
Eerst heeft SCAN een aantal zoekgebieden aangewezen. Binnen deze gebieden werd verder gezocht naar geschikte locaties. In elk zoekgebied worden één of meerdere inloopbijeenkomsten georganiseerd.
Voordat een locatie in een zoekgebied wordt bepaald wordt er contact gezocht met stakeholders in die gebieden. Het gaat daarbij zowel om eigenaren als omwonenden of gebruikers van het gebied. Wanneer er een locatie gekozen is organiseert SCAN een informatieavond voor omwonenden en geïnteresseerden.
Op deze website wordt van elke onderzoekslocatie de status bijgehouden. U kunt u aanmelden voor nieuwsberichten en/ of operationele updates.
Tevens sturen wij de direct omwonenden (die zich daarvoor hebben aangemeld) specifiekere updates per mail over o.a. de status van de vergunningaanvragen, het onderzoek en de planning. Voor deze specifiekere updates kunnen omwonenden zich aanmelden door een mail te sturen naar info@scanaardwarmte.nl.
De kans op schade met een grote impact is zeer klein en EBN doet er alles aan elke vorm van schade te voorkomen. Mocht er schade zijn ontstaan als gevolg van de onderzoeksboring, dan vergoedt of herstelt EBN deze.
Zo kan het voorkomen dat er schade ontstaat als gevolg van de transportbewegingen, bijvoorbeeld in de berm van de weg door een te ruim genomen bocht. Op de contactpagina vindt u het schade- en klachtenformulier.
De put wordt overal afgewerkt door een stalen buizen in het boorgat te plaatsen waarna de ruimte tussen deze buis en het boorgat opgevuld wordt met cement. Tijdens het verzamelen van de data zal de put op meerdere momenten worden getest en dan wordt ook deze permanente barrière aangebracht.
Na het boren en het verzamelen van de data zal de boorlocatie worden afgesloten en opgeruimd. De onderliggende barrières blijven in de ondergrond zitten. Er kan geen uitwisseling plaatsvinden tussen de lagen tijdens of na de onderzoeksboring.